Bladen

Nick en Simon stappen in de mode

29-08-2013 09:31

VOLENDAM – Nick & Simon stappen in de mode met hun vriend Jan Smit. Styliste Dyanne Beekman heeft ze gevraagd met haar samen te werken om gezamenlijk haar website modeveiling.nl verder te ontwikkelen.

Op modeveiling.nl kunnen consumenten bieden op kledingstukken en complete outfits. Dyanne: ''Het idee ontstond toen ik anderhalf jaar geleden een toer maakte door het land voor het merk dat mijn naam draagt. Ik zag in de winkels waar ik kwam uitpuilende magazijnen, winkeliers raakten hun voorraad niet meer kwijt. Ik weet nog dat ik op een toilet zat met stapels spijkerbroeken naast me, zo groot was het probleem.''

Dyanne en haar partner Frans ten Berge zochten de samenwerking met de Volendammers. Zij zagen meteen de parallel met wat er in het verleden in de muziekindustrie is gebeurd, vertelt Simon Keizer. ''Ik merk aan mezelf dat ik bijna alles online koop. Tien jaar geleden gebeurde hetzelfde in de muziekindustrie en daar is destijds niet goed op geanticipeerd. Daarom vind ik het heel belangrijk om aan dit project mee te kunnen doen'', vertelde Simon donderdag in Volendam. Daar werd de samenwerking tussen de artiesten en Dyanne Beekman wereldkundig gemaakt.

Volgens Nick Schilder is het de eerste keer dat hij en Simon zich bezighouden met een project dat niets met muziek te maken heeft. Nick: ''Het kan voor een leuke impuls zorgen. Ik denk dat mensen het veilingprincipe erg leuk vinden.'' Nick zegt zich erg bewust te zijn van wat hij aantrekt. ''Als coach in The Voice kreeg ik twintig reacties op mijn oordeel en honderd reacties op mijn kleding.''

Jan Smit: ''Onze samenwerking behelst dat wij met onze fanbase zoveel mogelijk mensen kunnen enthousiasmeren voor de website. We zien aan onze vrouwen dat ze wekelijks zitten te speuren op internet. Die vinden het een fantastisch idee.'' Zelf shopt Jan Smit ook graag online. ''Vaak in de auto, want we zijn natuurlijk veel onderweg. Het varieert van koptelefoons tot gadgets en eten. Ik heb zelf twee jaar geleden een winkel gehad. Die hebben we moeten sluiten, omdat mensen steeds meer online gingen kopen.''